HM Nens i Fundación HM Obra Social Nens organitzen la VI Trobada Solidària centrada en la Nutrició Infantil

Barcelona, 15 de novembre de 2019. L'Hospital HM Nens i la Fundación HM Obra Social Nens han organitzat la VI Jornada Solidària, amb el títol 'Aprenent a menjar sa'. La trobada ha tingut lloc aquest 15 de novembre al Col·legi de Metges de Barcelona i ha reunit uns 250 professionals que han debatut sobre els principals aspectes a tenir en compte en el camp de l'alimentació per garantir la bona salut dels petits.

A més, es dóna la circumstància que aquest esdeveniment és el primer amb el qual HM Hospitales dóna continuïtat a la tasca realitzada fins ara per l'Obra Social de la Fundació Hospital de Nens de Barcelona. Així, la recaptació de les inscripcions es destinarà íntegrament a l'actual Fundación HM Obra Social Nens, que ha quedat integrada sota el paraigua de la Fundación HM després de la seva recent integració en l'estructura de HM Hospitales.

Aquesta Jornada Solidària ha estat inaugurada pel president d’HM Hospitales, Dr. Juan Abarca Cidón, i el president de Col·legi de Metges de Barcelona, Dr. Jaume Padrós. En la seva intervenció el Dr. Abarca ha destacat que "HM Hospitales sap el valor que la Fundació Hospital de Nens de Barcelona ha aportat a la comunitat pediàtrica i, per això, ha aprofitat la seva excel·lent proposta assistencial, el seu pla d'humanització i la seva experiència docent i investigadora per generar sinergies en el funcionament de la Pediatria a tota la xarxa assistencial del Grup HM Hospitales a la resta d'Espanya".

D'aquesta manera, el Grup HM Hospitales comença a donar continuïtat a la tasca realitzada per la ja Fundación HM Obra Social Nens, projecte iniciat fa més de 133 anys per les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül. De fet, aquesta jornada és una de les activitats que ja s'ha convertit en tradició per recaptar fons per a les famílies sense recursos de Barcelona.

A Espanya, el 35% dels menors tenen excés de pes

La nutrició és un aspecte que, actualment, té una rellevància destacada en la salut de tota la població, però adquireix especial importància entre els infants perquè pot condicionar la resta de la seva vida. A Espanya, el 35% dels menors entre 8 i 16 anys tenen excés de pes, segons les dades de l'informe “L'estat mundial de la infància 2019: alimentació i nutrició” elaborat per Unicef, fet que comporta que els nostres petits se situïn entre els més obesos d'Europa.

La VI Jornada Solidària 'Aprenent a menjar sa' ha servit per debatre sobre aquest complex problema i les mesures que es poden adoptar per intentar pal·liar-lo. D'aquesta manera, s’han inclòs tres taules rodones, que van tractar les 'Noves i velles tendències en alimentació infantil', 'L'alimentació en el nen malalt i/o hospitalitzat' i les 'Dietes especials'. L'acte ha conclòs amb la conferència impartida per la presidenta de l'Associació Catalana de Ciències de l'Alimentació i consultora de l'Hospital HM Nens, Dra. Montserrat Rivera, en la qual ha dissertat sobre les “Aportacions actuals de la investigació en nutrició infantil”.

La trobada va comptar també amb la participació de la reconeguda xef Ada Parellada, qui va realitzar una interessant intervenció sota el títol: “Com fer atractiva el menjar saludable als nens avui en dia”.

Finalment, aquesta jornada ha estat possible gràcies al suport de companyies del sector salut i asseguradores com Asisa, Adeslas, Aegon, Agrupació Mutualista, Aliança Mataró, AME Asistencia Médica, Assistència Sanitària, Asefa Seguros, Grup Atlàntida, AXA, Caser Seguros, Clinicum, Cosalud Assegurances, Divina Pastora Seguros, DKV, FIATC, Generali Seguros, HNA, Ides, Veritas, Mapfre, Mútua General de Catalunya, Montepío, La Mútua, Mútua Manresana, Ordesa, Pfizer, Previsora General, Pro Clínic, Salvat, Sanitas i Vital Seguros.

08112019NdpVIJornadaSolidariaHMNens CAT.pdf

Pujar amunt