La Fundación HM Obra Social Nens posa en marxqa la seva tradicional Campanya de recollida de Joguines

Barcelona, 11 de desembre de 2020. La Fundación HM Obra Social Nens ha posat en marxa la seva tradicional campanya de recollida de joguines ‘Una joguina per un somriure’ amb l’objectiu de superar els 10.500 paquets, que es van repartir l’edició anterior. Aquest 2020 està resultant complicat per a moltes famílies, de manera que aquesta iniciativa s'ha tornat més necessària que mai. Amb aquest objectiu, s'ha estès aquesta acció solidària, incrementat els punts de recollida de joguines i situant-los en tota la xarxa assistencial del Grup
HM Hospitales a la Ciutat Comtal. Així, els centres hospitalaris HM Delfos,
HM Sant Jordi, i les policlíniques HM Sant Andreu i HM Collblanc es sumen en aquesta ocasió a l'Hospital HM Nens.

Pel director de la Fundación HM Obra Social Nens, Dr. Javier Massaguer, aquest any la campanya de recollida de joguines "té un significat molt especial per a nosaltres. Fa temps que treballem i ens esforcem per veure somriure a un nen, a qui acostumes a veure sempre trist perquè la seva família no té recursos per proporcionar-li el que altres petits del seu entorn gaudeixen amb normalitat, però aquest Nadal, sens dubte, és diferent. Mai havíem viscut una situació com l'actual i sabem que el nombre de famílies que necessiten ajuda augmenta cada dia. Amb un petit esforç es pot aconseguir molt. Per això, demanem a tots els que tenen l'oportunitat, que actuïn amb el cor i col·laborin amb nosaltres. Ells els necessiten".

Aquesta campanya es va iniciar el passat 1 de desembre i estarà activa fins al proper 5 de gener. La Nit de Reis marcava tradicionalment la fi de la col·lecta, i la Fira de Reis de la Gran Via de Barcelona era el lloc escollit per moltes famílies per fer la donació de joguines en aquesta tarda tan familiar. Com aquest any no es pot dur a terme aquesta activitat per les necessàries mesures de seguretat motivades pel COVID-19, la Fundación HM Obra Social Nens ha decidit reforçar la plataforma en línia de participació en la campanya.

Així, a través de l'enllaç https://hospitaldenens.com/es/proyectos/juguetes-y-ninos-barcelona-1912/ es podrà participar sense sortir de casa optant per diferents aportacions econòmiques (5, 10, 15 i 25 euros), que serviran per comprar les joguines que posteriorment seran repartides entre les famílies afavorides per la Fundación HM Obra Social Nens.

Al marge d'aquesta campanya de recollida de joguines, la Fundación HM Obra Social Nens té diversos projectes en funcionament al llarg de tot l'any, la finalitat dels quals és beneficiar la salut dels nens sense recursos de Barcelona. En aquest sentit, també es poden realitzar contribucions puntuals o periòdiques destinades a proporcionar un tractament dental, a millorar la salut visual, a administrar vacunes no finançades per la sanitat pública o a atendre la salut emocional dels que viuen en situació d'exclusió social. La informació sobre aquests projectes pot ampliar-se en el següent enllaç: https://hospitaldenens.com/es/obra-social/proyectos/

Fundación HM Obra Social Nens

HM Hospitales va fer seu l'esperit de l'antiga Fundació Hospital de Nens de Barcelona assumint, al novembre de 2019, l'activitat solidària de la seva Obra Social. Per això, va crear la Fundación HM Obra Social Nens, que sota el paraigua de la Fundación de Investigación HM Hospitales, manté i potencia el seu compromís social orientant-lo cap a la població infantil. Així, des del 2014, s'ha atès a gairebé 700 nens, originant una activitat que ha representat una ajuda a la població més desfavorida de més de 450.000 euros.

Fundación de Investigación HM Hospitales

La Fundación de Investigación HM Hospitales és una entitat sense ànim de lucre, constituïda l'any 2003 amb l'objectiu fonamental de liderar una R+D biosanitària, en el marc de la investigació traslacional, que beneficiï de manera directa al pacient i a la societat en general, tant en el tractament de les malalties com en la cura de la salut, amb l'objectiu de fer realitat la Medicina Personalitzada.

Així, pretén aconseguir l'excel·lència en l'assistència sanitària, amb un clar compromís social, educatiu i de promoció de la investigació traslacional, perquè els avenços científics, en tecnologia i investigació, es puguin aplicar de forma ràpida i directa als pacients.

Des dels seus inicis, promou, finança i lidera projectes d'investigació en els quals metges i investigadors (bàsics i clínics) intenten resoldre problemes assistencials del dia a dia amb un benefici directe per als pacients, promovent una Medicina basada en l'evidència científica personalitzada.

Igualment, amb un clar compromís social, a més de dur a terme diversos projectes sociosanitaris, promou la divulgació científica i l'educació sanitària, organitzant fòrums científics i editant monografies divulgatives i educatives.

Pujar amunt